Skip Navigation or Skip to Content

Onze school

Onze populatie is een afspiegeling van de Veghelse samenleving en daar zij we trots op. Een mengelmoes van veelkleurige vogels die het leren en het leven samen delen en samen vieren, elke dag weer. Samen met ouders helpen we de kinderen om vanuit een solide basis zelfsturend te worden en uit te vliegen naar de wereld die volgt na de basisschool!
GROEI is een kernbegrip op onze school, het loopt als een rode draad door onze dagelijkse aanpak. Groei in sociaal gedrag en groei in “chauffeur” zijn voor het eigen leerproces. Groei in resultaten, voor ieder kind naar zijn eigen mogelijkheden en elke vervolgstap weer aansluitend op het laatst behaalde doel. Dat is de kern van ons onderwijs!

Het Airborne Monument in de Kolonel Johnsonstraat in Veghel herinnert aan de luchtlanding op 17 september 1944 van het 501ste Regiment van de 101e Luchtlandingsdivisie gedurende Operatie Market Garden. In 1959 werd het Airborne-monument door prinses Irene onthuld. Dit bronzen beeld van een kangoeroe staat aan de Kolonel Johnsonstraat. De codenaam van dit regiment was ‘Kangoeroe’. Op de zwerfkei zijn een plaquette en het embleem van de 101e Luchtlandingsdivisie (de ‘Screaming Eagle’) aangebracht. In de zwerfkei is een tekst aangebracht: “TER EERE VAN DE HELDEN VAN DE 101STE PARACHUTISTEN DIVISIE VAN HET AMERIKAANSE LEGER ONDER COMMANDO VAN GENERAAL MAXWELL D. TAYLOR OPERATIE MARKET GARDEN 17 SEPT. 1944 – 28 NOV. 1944 NOORD-BRABANT GELDERLAND IN BLIJVENDE DANKBAARHEID DE REGERING EN HET VOLK VAN NEDERLAND.”

Onze school heeft dit monument geadopteerd. Jaarlijks wordt het meegenomen in het lesprogramma.