Skip Navigation or Skip to Content
Iets voor jou of iemand die je kent?

Huiswerkbegeleiders gezocht!

Basisschool Bernadette zoekt huiswerkbegeleiders!

Een leven in het onderwijs achter de rug en nu met pensioen? Toch wel het werk met kinderen een beetje missen? In dat geval kunnen oud-leerkrachten na de zomer terecht op op onze school! Ook jonge mensen met onderwijservaring of ver gevorderd in opleiding, zijn natuurlijk van harte welkom als huiswerkbegeleiders.

In navolging van de huiswerkbegeleiding van ONS welzijn elke woensdagmiddag in de bibliotheek van Veghel, wil basisschool Bernadette zelf een aantal vrijwilligers in huis halen om leerlingen binnen de vertrouwde schoolmuren een handje te helpen. “We vinden het belangrijk dat elk kind gelijke kansen krijgt. Daarvoor willen we mogelijkheden bieden”, zegt leerkracht Nanet van der Horst.

Enkele kinderen van basisschool Bernadette kregen al huiswerkbegeleiding in de bibliotheek. Omdat de groep kinderen groter is, maakt de school nu intern ruimte. Om dit te laten slagen, is de school op zoek naar vrijwillige leerkrachten. Het gaat om mensen met onderwijservaring die kinderen extra hulp kunnen bieden bij taal of rekenen.

De school wil dat twee maal per week 45 minuten aanbieden, op dinsdagen en donderdagen van 14.30 tot 15.15 uur. De bedoeling is maximaal twee leerlingen per leerkracht, om de persoonlijke aandacht te waarborgen.

(Oud) leerkrachten die belangstelling hebben kunnen zich aanmelden bij Paula van Hout: 06-57687186 of paula.vanhout@ons-welzijn.nl. of bij de school via nvdhorst@verdi.nl