Skip Navigation or Skip to Content
Updates

Sponsorloop voor onze Zusterschool in Gambia

Afgelopen 21 april heeft basisschool Bernadette traditiegetrouw de sponsorloop georganiseerd voor onze “geadopteerde zusterschool’ in Gambia. Alle groepen hebben zich ingezet. Groepen 1 t/m 3 hebben 1 kilometer gewandeld, groepen 4 t/m 6 hebben 3 kilometer gewandeld en de groep 7 en 8 hebben 5 kilometer gewandeld. Na twee Corona jaren waren wij en het bestuur van de Stichting Ahlus Suffah school ontzettend blij dat de sponsoractie dit jaar weer mogelijk was!

Even in het kort: De stichting is opgericht 17 februari 2009 en heeft als doelstelling om de onderwijsvoorzieningen en het onderwijs van de Ahlus Suffah school te verbeteren. De inkomsten worden verkregen door sponsoring, vooral door de kinderen van basisschool Bernadette en door giften van derden. Ook verzamelen ze bruikbare goederen zoals: Schoolbenodigdheden, tassen, sportspullen, knuffels, etc. Elk jaar gaat een vertegenwoordiging van de Stichting naar Gambia met het gesponsorde geld. Dit geld wordt omgezet in de landelijke valuta en gebruikt om, met hulp van lokale arbeiders, verbeteringen aan te brengen.

Afgelopen 15 juni is het opgehaalde sponsorbedrag bekend gemaakt. We waren zeer blij verrast met de opbrengst, namelijk: €5043,59.

Complimenten aan alle kinderen die zich hard voor dit bedrag hebben ingezet! Wat gaan we doen met dit mooie bedrag?

Verhogen van de muren rond het schoolplein, uitbreiding aantal vuilnisbakken, vervanging van ramen door stalen netten, uitbreiding aantal zitjes onder de bomen, opnieuw opstarten van de schooltuin,  veel schilderwerk en reparaties en de afbouw van een voorziening voor de verstrekking van maaltijden.

Nieuwsgierig geworden? Meer informatie vindt u op de website: www.onderwijsgambia.nl